Door de website te gebruiken zonder uw browserinstellingen te wijzigen, stemt u in met het gebruik van cookies. U kunt uw browserinstellingen op elk moment wijzigen, die bepalend zijn voor het opslaan ervan.
Klik hier voor meer informatie over Cookiebeleid.

  OK
Pools Engels Duits Tsjechië Frans Litouws Russisch Roemeense Slowaaks Hongaars Italiaans Bulgaars Oekraïens Spaans Ests Kroatisch Lets Nederlands Montenegrijns Servisch layouts.be layouts.at

Regelgeving van de Tutumi.pl online winkel

Regelgeving van de online winkel tutumi.pl Informatie over de bescherming van persoonsgegevens

Podlasiak vennootschap met beperkte aansprakelijkheid gevestigd in Białystok, ingeschreven in het centrale register en informatie over economische activiteit van de Republiek Polen, bijgehouden door de minister die verantwoordelijk is voor economie, met: adres van de vestigingsplaats: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok en het adres voor leveringen: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 966-216-01-21, REGON 521350544, e-mailadres: biuro.rea@podlasiak.com.pl informeert u hierbij dat in verband met de inwerkingtreding op 25 mei 2018. Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens, en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG ( algemene verordening inzake gegevensbescherming) (“AVG”), kan uw gegevens als verwerkingsverantwoordelijke voor persoonsgegevens verwerken als daar een passende rechtsgrond voor bestaat. In overeenstemming met de omvang van de uitgevoerde activiteit verwerkt de Beheerder uw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden, maar dit gebeurt altijd in overeenstemming met de wet. In verband met bovenstaande wijzigingen willen wij u als beheerder informeren dat het doel van de verwerking van uw persoonsgegevens is: 1. De mogelijkheid om langs elektronische weg diensten te verlenen en de uitvoering van de overeenkomst waarbij u partij bent, samen met de mogelijkheid om transacties en betalingen voor aankopen te doen – de noodzaak van verwerking om het contract uit te voeren (Artikel 6 lid 1 letter b van de AVG), 2. Afhandeling van aankopen gedaan zonder registratie – verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van het contract ( Artikel 6 (1) (b) van de AVG), 3. Klachtenbehandeling – verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van het contract (Artikel 6 (1) . 1 letter b van de AVG), 4. Analytische en statistische activiteiten uitgevoerd om verbetering van de kwaliteit van de service, analyse van gebruikersgedrag en -activiteit met de mogelijkheid om gebruikersvoorkeuren te kennen, – legitiem belang van de beheerder (Artikel 6 (1) (f) van de AVG), 5 Opstellen en indienen van claims of verdediging tegen hen – rechtsgrondslag voor verwerking – legitiem belang van de beheerder (Artikel 6 (1) (f) van de AVG), die bestaat in bescherming zijn rechten, 6. Telefonisch en e-mailcontact met de klant mogelijk maken om de bestelling uit te voeren, of onduidelijkheden met betrekking tot de transactie door de Podlasiak Spółka z o.o. In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving worden uw gegevens bewaard voor de tijd die nodig is voor het uitvoeren van de bovengenoemde doeleinden of de procedure die rechtstreeks verband houdt met het sluiten van de transactie. Het bedrijf Podlasiak Spółka z o.o., als beheerder van uw persoonlijke gegevens, garandeert volledige veiligheid en vertrouwelijkheid. In elke fase bieden we u de mogelijkheid om uw kennis en beheer met betrekking tot de opslag van persoonlijke gegevens uit te breiden na voorafgaand e-mailcontact op biuro.rea@podlasiak.com.pl en verificatie door een bevoegd persoon. Op uw verzoek geven wij u de mogelijkheid om uw toestemming in te trekken en de door P.H. “Podlasiak” Andrzej Cylvania. Het bedrijf Podlasiak Spółka z o.o. garandeert de veiligheid en volledige controle over de verwerking en opslag van uw persoonsgegevens. De online winkel op www.lazienka-rea.com.pl wordt gerund door het bedrijf: De online winkel op www.lazienka-rea.com.pl wordt gerund door het bedrijf: Podlasiak Spółka z o.o. gebaseerd: Przędzalniana 60 15-688 Białystok

NIP-nummer: 966-216-01-21; REGON: 521350544

Klachten dienen te worden gemeld aan het adres: reklamacje@tutumi.pl Stuur technische vragen naar: bok@tutumi.pl tel. 857-337-777 maandag – vrij 7.00 – 20.00 uur Correspondentie adres: ul. Przedzalniana 6L 15-688 Białystok persoonlijke afhaling: maandag – vrijdag 7.00 – 14.45 uur Wij maken gebruik van de diensten van de volgende rederijen: DPD (www.dpd.com.pl), Rohlig-Suus (www.suus.com). Afhankelijk van de gekochte goederen, de specificiteit, het gewicht en de afmetingen, passen we de juiste vervoerder en het type zending aan. Koeriers bezorgen pakketten tussen 8.00-16.00 uur, bezorging op een ander tijdstip is slechts een kwestie van goodwill van de bezorger. De route en het exacte tijdstip van levering is alleen afhankelijk van de koerier. We herinneren je eraan dat in het geval van zendingen van meer dan 30 kg, de koerier niet verplicht is om de goederen naar de locatie van de koper te brengen. Bij dergelijke zendingen levert de koerier de goederen zo dicht mogelijk bij het gebouw van de geadresseerde, rekening houdend met de toestand van de wegeninfrastructuur. Tegelijkertijd willen we u informeren dat het mogelijk is om de service aan te schaffen om de goederen naar het pand van de koper te brengen, voor een bedrag van PLN 100 bruto. Om een dergelijke service te bestellen, neem dan onmiddellijk na de aankoop contact met ons op. ALGEMENE VOORWAARDEN ONLINE WINKEL TUTUMI.PL INHOUD: 1. ALGEMENE BEPALINGEN 2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE ONLINE WINKEL 3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST 4. METHODEN EN TERMIJNEN VAN BETALING VAN HET PRODUCT 5. KOSTEN, METHODEN EN DATUM VAN LEVERING EN ONTVANGST VAN HET PRODUCT 6. PRODUCTKLACHT 7. BUITENGERECHTELIJKE METHODEN VOOR DE AFHANDELING VAN KLACHTEN EN HET UITVOEREN VAN CLAIMS, EVENALS REGELS VOOR TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES 8. HET RECHT OM DE OVEREENKOMST OP TE TREDEN (GELD VOOR VERKOOPOVEREENKOMSTEN GESLOTEN VANAF 25 DECEMBER 2014) 9. BEPALINGEN INZAKE ONDERNEMERS 10. SLOTBEPALINGEN 11. SPECIMEN VORM VAN HERROEPING VAN HET CONTRACT De online winkel www.lazienka-rea.pl draagt zorg voor de rechten van consumenten. De consument kan geen afstand doen van de hem door de Wet consumentenrechten verleende rechten. De bepalingen van de overeenkomsten die voor de consument minder gunstig zijn dan de bepalingen van de Consumentenrechtenwet zijn ongeldig en in plaats daarvan zijn de bepalingen van de Consumentenrechtenwet van toepassing. Daarom zijn de bepalingen van deze verordeningen niet bedoeld om consumentenrechten uit te sluiten of te beperken die aan hen zijn verleend door dwingende wettelijke bepalingen, en eventuele twijfels moeten worden uitgelegd in het voordeel van de consument. In geval van niet-naleving van de bepalingen van dit Reglement met de bovenstaande bepalingen, prevaleren deze bepalingen en dienen deze te worden toegepast. 1. ALGEMENE BEPALINGEN 1.1. De online winkel die beschikbaar is op www.tutumi.pl wordt gerund door ANDRZEJ CYLWIK met een bedrijf onder de naam Podlasiak Spółka z o.o. ingeschreven in het centrale register en informatie over economische activiteit van de Republiek Polen, bijgehouden door de minister bevoegd voor economie, met: adres van de vestigingsplaats: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok en het adres voor leveringen: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 966-216-01-21, REGON 521350544, e-mailadres: biuro.rea@podlasiak.com.pl. 1.2. Dit Reglement is zowel bedoeld voor consumenten als voor ondernemers die gebruik maken van de Online Store (met uitzondering van punt 9 van het Reglement, dat alleen bedoeld is voor ondernemers). 1.3. De beheerder van de persoonsgegevens die worden verwerkt in verband met de uitvoering van de bepalingen van dit Reglement is de Dienstverlener. Persoonsgegevens worden verwerkt voor de doeleinden, voor zover en op basis van de principes uiteengezet in het privacybeleid dat op de website van de Online Store is gepubliceerd. Het verstrekken van persoonlijke informatie is vrijwillig. Elke persoon wiens persoonsgegevens door de Dienstverlener worden verwerkt, heeft recht op inzage in de inhoud en het recht om deze bij te werken en te corrigeren. 1.4. definities: 1.4.1. WERKDAG – één dag van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen. 1.4.2. REGISTRATIEFORMULIER – een formulier dat beschikbaar is in de Online Store waarmee u een Account kunt aanmaken. 1.4.3. BESTELFORMULIER – Elektronische service, een interactief formulier dat beschikbaar is in de online winkel waarmee u een bestelling kunt plaatsen, met name door producten aan het elektronische winkelmandje toe te voegen en de voorwaarden van de verkoopovereenkomst te definiëren, inclusief de wijze van levering en betaling. 1.4.4. KLANT – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in gevallen voorzien door algemeen geldende regelgeving ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) rechtspersoon; of (3) een organisatie-eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die wettelijk handelingsbekwaam is; – die met Verkoper een Verkoopovereenkomst heeft gesloten of voornemens is te sluiten. 1.4.5. BURGERLIJK Wetboek – de Wet op het Burgerlijk Wetboek van 23 april 1964 (Journal of Laws 1964 No. 16, item 93, zoals gewijzigd). 1.4.6. ACCOUNT – Elektronische service, gemarkeerd met een individuele naam (login) en wachtwoord een set middelen die door de Dienstontvanger in het IT-systeem van de Dienstverlener worden verstrekt, waarin de door de Dienstontvanger verstrekte gegevens en informatie over door hem in de Online Winkel geplaatste Bestellingen worden verzameld. 1.4.7. NIEUWSBRIEF – Elektronische service, elektronische distributieservice die door de serviceprovider via e-mail wordt aangeboden, waarmee alle servicegebruikers die er gebruik van maken automatisch cyclische inhoud van de volgende edities van de nieuwsbrief van de serviceprovider kunnen ontvangen met informatie over producten, nieuws en promoties in de Online winkel. 1.4.8. PRODUCT – een roerend artikel dat beschikbaar is in de online winkel en dat het onderwerp is van de verkoopovereenkomst tussen de klant en de verkoper. 1.4.9. REGLEMENT – dit reglement van de Online Store. 1.4.10. ONLINE WINKEL – de online winkel van de Service Provider, beschikbaar op het internetadres: www.tutumi.pl. 1.4.11. VERKOPER; DIENSTVERLENERANDRZEJ CYLWIK die een bedrijf runt onder de naam Podlasiak Spółka z o.o ingeschreven in het centrale register en informatie over economische activiteit van de Republiek Polen, bijgehouden door de minister die verantwoordelijk is voor economie, met: adres van de vestigingsplaats: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok en het adres voor leveringen: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 5421005380, REGON 050290967, e-mailadres: biuro.rea@podlasiak.com.pl. 1.4.12. VERKOOPOVEREENKOMST – een productverkoopovereenkomst die is gesloten of gesloten tussen de klant en de verkoper via de online winkel. 1.4.13. ELEKTRONISCHE DIENST – een dienst die elektronisch wordt geleverd door de Dienstverlener aan de Ontvanger van de Dienst via de Online Winkel. 1.4.14. DIENST ONTVANGER – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid, en in de gevallen voorzien door algemeen geldende regelgeving ook een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) rechtspersoon; of (3) een organisatie-eenheid zonder rechtspersoonlijkheid, die wettelijk handelingsbekwaam is; – het gebruiken of voornemens zijn van de Elektronische Dienst. 1.4.15. CONSUMENTENRECHTEN ACT, ACT – de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Journal of Laws of 2014, item 827, zoals gewijzigd) 1.4.16. BESTELLING – De intentieverklaring van de Klant ingediend via het Bestelformulier en rechtstreeks gericht op het sluiten van een Productverkoopovereenkomst met de Verkoper. 2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE ONLINE WINKEL 2.1. De volgende Elektronische Diensten zijn beschikbaar in de Online Store: Account, Bestelformulier en Nieuwsbrief. 2.1.1. Account – het gebruik van de Account is mogelijk na het voltooien van twee opeenvolgende stappen door de Ontvanger van de Dienst – (1) het invullen van het Registratieformulier en (2) het klikken op het veld “Verzenden”. In het Registratieformulier is het noodzakelijk dat de Servicegebruiker de volgende gegevens verstrekt: voor- en achternaam, adres (straat, huis- / flatnummer, postcode, stad), e-mailadres, telefoonnummer en wachtwoord. In het geval van klanten die geen consument zijn, is het ook noodzakelijk om de bedrijfsnaam en het fiscaal identificatienummer te verstrekken. 2.1.1.1. De Account Electronic Service wordt gratis aangeboden voor onbepaalde tijd. De serviceontvanger kan te allen tijde en zonder opgave van reden het account verwijderen (opzeggen uit het account) door een passend verzoek aan de serviceprovider te sturen, met name via e-mail naar het volgende adres: biuro.rea@podlasiak. com.pl of schriftelijk naar het volgende adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok. 2.1.2. Bestelformulier – het gebruik van het Bestelformulier begint wanneer de Klant het eerste Product toevoegt aan het elektronische winkelmandje in de Online Winkel. Het plaatsen van een Bestelling vindt plaats nadat de Klant twee opeenvolgende stappen heeft voltooid – (1) na het invullen van het Bestelformulier en (2) het klikken op de website van de Online Store na het invullen van het Bestelformulier, het veld “Ik bevestig aankoop” – tot die tijd is het mogelijk om de ingevoerde gegevens te wijzigen (inclusief het volgen van de weergegeven berichten en informatie die beschikbaar is op de website van de Online Store). In het Bestelformulier is het noodzakelijk dat de Klant de volgende gegevens over de Klant verstrekt: voor- en achternaam / bedrijfsnaam, adres (straat, huis / flatnummer, postcode, stad), e-mailadres, telefoonnummer contact en gegevens met betrekking tot de Verkoopovereenkomst: Product/j, de hoeveelheid van de Product(en), plaats en wijze van levering van de Product(en), wijze van betaling. In het geval van klanten die geen consument zijn, is het ook noodzakelijk om de bedrijfsnaam en het fiscaal identificatienummer te verstrekken. 2.1.2.1. Het Elektronische Service Bestelformulier wordt gratis verstrekt en is eenmalig van aard en eindigt op het moment dat de Bestelling erdoor wordt geplaatst of wanneer de Klant ophoudt de Bestelling er eerder via te plaatsen. 2.1.3. Nieuwsbrief – het gebruik van de nieuwsbrief vindt plaats door het juiste selectievakje te selecteren bij het aanmaken van een account of het plaatsen van een bestelling – bij het aanmaken van een account of het plaatsen van een bestelling wordt de serviceontvanger geabonneerd op de nieuwsbrief. 2.1.3.1. De Elektronische Dienst Nieuwsbrief wordt gratis aangeboden voor onbepaalde tijd. De ontvanger van de service kan zich op elk moment en zonder opgave van redenen afmelden voor de nieuwsbrief (afmelden voor de nieuwsbrief) door een relevant verzoek aan de serviceprovider te sturen, met name via e-mail naar het volgende adres: tutumi@tutumi.pl of schriftelijk op het volgende adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok. 2.2. Technische vereisten die nodig zijn voor samenwerking met het door de Dienstverlener gebruikte ICT-systeem: (1) een computer, laptop of ander multimedia-apparaat met internettoegang; (2) toegang tot elektronische post; (3) Internetbrowser: Mozilla Firefox versie 17.0 en hoger of Internet Explorer versie 10.0 en hoger, Opera versie 12.0 en hoger, Google Chrome versie 23.0. en hoger, Safari versie 5.0 en hoger; (4) de aanbevolen minimale schermresolutie: 1024 × 768; (5) het inschakelen van cookies en Javascript-ondersteuning in de webbrowser. 2.3. De Dienstontvanger is verplicht de Online Winkel te gebruiken op een wijze die in overeenstemming is met de wet en de goede zeden, met respect voor de persoonlijke rechten en auteursrechten en intellectuele eigendom van de Dienstverlener en derden. De Dienstontvanger is verplicht gegevens in te voeren die overeenkomen met de feiten. Het is de Ontvanger van de Dienst verboden om illegale inhoud te verstrekken. 2.4. Klachtenprocedure: 2.4.1. Klachten met betrekking tot de levering van Elektronische Diensten door de Dienstverlener en andere klachten met betrekking tot de werking van de Online Winkel (exclusief de Productklachtenprocedure, die wordt vermeld in punt 6 van de Regelgeving), kan de Klant indienen, bijvoorbeeld: 2.4.2. schriftelijk op het volgende adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok; 2.4.3. in elektronische vorm via e-mail naar het volgende adres: reklamacje@tutumi.pl; 2.4.4. Het wordt aanbevolen dat de serviceontvanger in de beschrijving van de klacht het volgende vermeldt: (1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder het type en de datum waarop de onregelmatigheid zich heeft voorgedaan; (2) de verzoeken van de serviceontvanger; en (3) contactgegevens van de persoon die de klacht indient – dit zal de behandeling van de klacht door de Dienstverlener vergemakkelijken en versnellen. De eisen genoemd in de vorige zin zijn slechts aanbevelingen en hebben geen invloed op de effectiviteit van klachten die worden ingediend zonder de aanbevolen omschrijving van de klacht. 2.4.5. De Dienstverlener reageert onmiddellijk op de klacht, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van indiening. 3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST 3.1. De sluiting van de verkoopovereenkomst tussen de klant en de verkoper vindt plaats nadat de klant een bestelling heeft geplaatst met behulp van het bestelformulier in de online winkel in overeenstemming met punt 2.1.2 van het Reglement. 3.2. De productprijs die op de website van de Online Store wordt weergegeven, wordt weergegeven in Poolse zloty’s en is inclusief belastingen. De Klant wordt geïnformeerd over de totale prijs inclusief belastingen van het Product dat het onderwerp is van de Bestelling, evenals de leveringskosten (inclusief transport-, leverings- en postdiensten) en andere kosten, en als het bedrag van deze vergoedingen niet kan worden bepaald – de De Klant wordt geïnformeerd over de betalingsverplichting op de website van de Online Winkel bij het plaatsen van een Bestelling, ook wanneer de Klant aangeeft gebonden te willen zijn aan de Verkoopovereenkomst. 3.3. De procedure voor het sluiten van een verkoopovereenkomst in de online winkel met behulp van het bestelformulier 3.3.1. De sluiting van de verkoopovereenkomst tussen de klant en de verkoper vindt plaats nadat de klant een bestelling in de online winkel heeft geplaatst in overeenstemming met punt 2.1.2 van het Reglement. 3.3.2. Na het plaatsen van de Bestelling bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst ervan en aanvaardt hij tegelijkertijd de Bestelling voor uitvoering. Bevestiging van ontvangst van de Bestelling en de acceptatie ervan voor uitvoering vindt plaats door de Klant een passende e-mail te sturen naar het e-mailadres van de Klant dat bij het plaatsen van de Bestelling is opgegeven, die ten minste de verklaring van ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding van de Verkoper bevat voor uitvoering en bevestiging van de totstandkoming van de Verkoopovereenkomst. Na ontvangst van bovenstaande e-mail door de Klant, komt er een Verkoopovereenkomst tot stand tussen de Klant en de Verkoper. 3.4. Het consolideren, beveiligen en ter beschikking stellen van de inhoud van de gesloten Verkoopovereenkomst aan de Klant vindt plaats door (1) het verstrekken van dit Reglement op de website van de Online Store en (2) het verzenden van het e-mailbericht waarnaar wordt verwezen in punt 3.3.2. Van het Reglement. De inhoud van de verkoopovereenkomst wordt bovendien vastgelegd en beveiligd in het IT-systeem van de online winkel van de verkoper. 4. METHODEN EN TERMIJNEN VAN BETALING VAN HET PRODUCT 4.1. De Verkoper biedt de Klant de volgende betalingsmethoden onder de Verkoopovereenkomst: 4.1.1. Contant betalen, onder rembours, bij aflevering. 4.1.2. Contante betaling bij persoonlijke afhaling. 4.1.3. Betaling via overschrijving op de bankrekening van de Verkoper. 4.1.3.1. Bank: Santander Bank Polska S.A. 4.1.3.2. Rekeningnummer: 28 1500 1344 1213 4008 0113 0000. 4.1.4. De entiteit die online betalingsdiensten aanbiedt, is Blue Media S.A. 4.1.4.1. Afwikkelingen van transacties met elektronische betalingen en betaalkaarten worden uitgevoerd in overeenstemming met de keuze van de Klant via de Blue Media website De dienst van elektronische betalingen en betaalkaarten wordt uitgevoerd door: 4.1.4.1.1. Blue Media S.A. – Blue Media S.A. . gevestigd in Sopot, Powstańców Warszawy 6, postcode 81-718. Het bedrijf is geregistreerd bij de District Court Gdańsk-Północ, VIII Commercial Division of the National Court Register onder nummer 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Het aandelenkapitaal bedraagt PLN 2.000.000 (volledig volgestort) . 4.2. Betalingsdeadline: 4.2.1. Indien de Klant kiest voor betaling via overschrijving, elektronische betaling of betaling met kredietkaart, is de Klant verplicht om de betaling te doen binnen 7 kalenderdagen vanaf de datum van de Verkoopovereenkomst. 4.2.2. Indien de Klant kiest voor contante betaling bij aflevering bij aflevering of contant bij persoonlijke afhaling, is de Klant verplicht de betaling bij aflevering te voldoen. 5. KOSTEN, METHODEN EN DATUM VAN LEVERING EN ONTVANGST VAN HET PRODUCT 5.1. De levering van het Product aan de Klant is verschuldigd, tenzij de Verkoopovereenkomst anders bepaalt. De leveringskosten van het product (inclusief vergoedingen voor transport, levering en postdiensten) worden aan de klant aangegeven op de website van de online winkel op het tabblad “Bezorgkosten” en bij het plaatsen van de bestelling, ook wanneer de klant zijn wil kenbaar maakt gebonden te zijn aan de verkoop Overeenkomst. 5.2. Het persoonlijk ophalen van het Product door de Klant is gratis. 5.3. De Verkoper biedt de Klant de volgende methoden voor levering of afhaling van het Product: 5.3.1. Koerier, onder rembours. 5.3.2. Persoonlijke afhaling beschikbaar op: ul. Przędzalniana 6L, 15-688 Białystok – op Werkdagen, van 07:00 tot 14:45. 5.4. De leveringsdatum van het Product aan de Klant is maximaal 7 werkdagen, tenzij een kortere termijn is vermeld in de beschrijving van het Product of bij het plaatsen van de Bestelling. In het geval van Producten met verschillende levertijden is de leveringsdatum de langst opgegeven datum, die echter niet langer mag zijn dan 7 Werkdagen. De start van de termijn voor levering van het Product aan de Klant wordt als volgt geteld: 5.4.1. Als de klant de betaalmethode kiest via overschrijving, elektronische betaling of betaalkaart – vanaf de datum van bijschrijving op de bankrekening of vereffeningsrekening van de verkoper. 5.4.2. Als de Klant kiest voor contante betaling bij levering – vanaf de datum van de Verkoopovereenkomst. 5.5. De deadline voor het ophalen van het product door de klant – als de klant kiest voor een persoonlijke productafhaling, is het product binnen 7 werkdagen klaar voor afhaling door de klant, tenzij een kortere periode is gespecificeerd in de beschrijving van het product of bij het plaatsen van de Bestelling. Bij Producten met afwijkende afhaaltermijnen geldt de langste afhaaltermijn, die echter niet langer mag zijn dan 7 Werkdagen. De Klant wordt bovendien door de Verkoper geïnformeerd over de gereedheid van het Product voor afhaling. Het begin van de periode van gereedheid van het Product voor afhaling door de Klant wordt als volgt geteld: 5.5.1. Als de klant de betaalmethode kiest via overschrijving, elektronische betaling of betaalkaart – vanaf de datum van bijschrijving op de bankrekening of vereffeningsrekening van de verkoper. 5.5.2. Als de Klant kiest voor de methode van contant bij persoonlijke afhaling – vanaf de datum van totstandkoming van de Verkoopovereenkomst. 6. PRODUCTKLACHT 6.1. De basis en omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant, indien het verkochte Product een fysiek of juridisch gebrek (garantie) heeft, wordt bepaald door het algemeen geldende recht, met name in het Burgerlijk Wetboek. Voor Verkoopovereenkomsten gesloten tot 24 december 2014, de basis en omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant, die een natuurlijke persoon is die het Product koopt voor doeleinden die geen verband houden met professionele of zakelijke activiteiten, als gevolg van de niet-naleving van het Product Overeenkomst, worden gedefinieerd door algemeen toepasselijk recht, in het bijzonder de wet van 27 juli 2002 betreffende bijzondere voorwaarden voor consumentenverkoop en wijziging van het burgerlijk wetboek (Journal of Laws of 2002, No. 141, item 1176, as updated). 6.2. De Verkoper is verplicht de Klant een Product zonder gebreken te leveren. Gedetailleerde informatie over de aansprakelijkheid van de verkoper voor een productdefect en de rechten van de klant vindt u op de website van de online winkel op het tabblad “Productklacht”. 6.3. De klacht kan door de klant worden ingediend, bijvoorbeeld: 6.3.1. schriftelijk op het volgende adres: ul. Przędzalniana 6L, 15-688 Białystok; 6.3.2. in elektronische vorm via e-mail naar het volgende adres: reklamacje@tutumi.pl; 6.4. Het wordt aanbevolen dat de Klant in de beschrijving van de klacht het volgende vermeldt: (1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder het type en de datum van het defect; (2) een methode eisen om het Product in overeenstemming te brengen met de Verkoopovereenkomst of een verklaring van prijsverlaging of terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst; en (3) contactgegevens van de persoon die de klacht indient – dit zal de behandeling van de klacht door de verkoper vergemakkelijken en versnellen. De eisen genoemd in de vorige zin zijn slechts aanbevelingen en hebben geen invloed op de effectiviteit van klachten die worden ingediend zonder de aanbevolen omschrijving van de klacht. 6.5. De Verkoper zal onmiddellijk reageren op de klacht van de Klant, niet later dan 14 kalenderdagen vanaf de datum van indiening ervan. Het niet reageren op de Verkoper binnen de bovengenoemde termijn betekent dat de Verkoper de klacht gegrond achtte. 6.6. De klant die de rechten onder de garantie uitoefent, is verplicht het defecte product op kosten van de verkoper te leveren op het volgende adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok. Indien de levering van het Product door de Klant door het type Product of de wijze van installatie ervan buitengewoon moeilijk zou zijn, is de Klant verplicht het Product ter beschikking te stellen van de Verkoper op de plaats waar het Product zich bevindt. 7. BUITENGERECHTELIJKE METHODEN VOOR DE AFHANDELING VAN KLACHTEN EN HET UITVOEREN VAN CLAIMS, EVENALS REGELS VOOR TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES 7.1. Gedetailleerde informatie over de mogelijkheid voor de Klant die een consument is om buitengerechtelijke klachten- en verhaalsmogelijkheden te gebruiken en de regels voor toegang tot deze procedures zijn verkrijgbaar op de kantoren en op de websites van poviat (gemeentelijke) consumentenombudsmannen, maatschappelijke organisaties wiens statutaire taken onder meer consumentenbescherming, voivodeship inspecties van de handelsinspectie en op de volgende internetadressen van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php en http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. 7.2. De klant die een consument is, heeft de volgende voorbeeldmogelijkheden om buitengerechtelijke klachten- en verhaalsmogelijkheden te gebruiken: 7.2.1. De klant heeft het recht zich te wenden tot een vaste minnelijke consumentenrechter als bedoeld in art. 37 van de wet van 15 december 2000 betreffende de handelsinspectie (Journal of Laws of 2001, No. 4, item 25, zoals gewijzigd), met een verzoek om een geschil te regelen dat voortvloeit uit de gesloten Verkoopovereenkomst. De regels voor de organisatie en werking van permanente arbitragehoven voor consumenten zijn vastgelegd in de ordonnantie van de minister van Justitie van 25 september 2001 betreffende de regels voor de organisatie en werking van permanente arbitragehoven voor consumenten. (Journal of Laws 2001, nr. 113, item 1214). 7.2.2. De klant heeft het recht zich te wenden tot de provinciale inspecteur van Handelsinspectie, in overeenstemming met art. 36 van de wet van 15 december 2000 betreffende de handelsinspectie (Journal of Laws of 2001, No. 4, item 25, zoals gewijzigd), met het verzoek om een bemiddelingsprocedure in te leiden voor de minnelijke schikking van het geschil tussen de Klant en de Verkoper. Informatie over het reglement en de procedure van de bemiddelingsprocedure van de provinciale inspecteur van de Handelsinspectie is beschikbaar in de gebouwen en op de websites van de individuele Provinciale Inspecties van de Handelsinspectie. 7.2.3. De klant kan gratis hulp krijgen bij het oplossen van een geschil tussen de klant en de verkoper, ook met behulp van de gratis hulp van een poviat (gemeentelijke) consumentenombudsman of een sociale organisatie wiens wettelijke taken consumentenbescherming omvatten (inclusief de Consumentenfederatie, Vereniging van Poolse consumenten ). Advies wordt gegeven door de Consumentenbond op het e-mailadres bilety@dlakonsumentow.pl en door de Vereniging van Poolse Consumenten op het gratis consumentenhotline nummer 800 889 866. 8. RECHT OP HERROEPING VAN HET CONTRACT (GELD VOOR VERKOOPOVEREENKOMSTEN GESLOTEN VANAF 25 DECEMBER 2014) 8.1. Een consument die een overeenkomst op afstand heeft gesloten, kan deze binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en zonder kosten herroepen, behoudens de in punt genoemde kosten. 8.8 van het Reglement. Om de deadline te halen, volstaat het om een verklaring op te sturen voor het verstrijken ervan. De verklaring van herroeping van het contract kan bijvoorbeeld worden ingediend: 8.1.1. schriftelijk op het volgende adres: ul. Przędzalniana 6L, 15-688 Białystok; 8.1.2. in elektronische vorm via e-mail naar het volgende adres: biuro.rea@podlasiak.com.pl; 8.2. Een voorbeeld van een modelformulier voor herroeping is opgenomen in bijlage 2 bij de Wet consumentenrechten en is bovendien beschikbaar in punt 11 van het Reglement en op de website van de Online Store op het tabblad “Opzeggen van het contract”. De consument mag het formuliersjabloon gebruiken, maar is niet verplicht. 8.3. De periode voor herroeping van het contract begint: 8.3.1. voor een overeenkomst bij de uitvoering waarvan de verkoper het product afgeeft, verplicht zijn om zijn eigendom over te dragen (bijv. verkoopovereenkomst) – van het in bezit nemen van het product door de consument of een door hem aangewezen derde anders dan de vervoerder, en in de geval van een overeenkomst die: (1) veel Producten omvat die afzonderlijk, in batches of in delen worden geleverd – vanaf het in bezit nemen van het laatste Product, batch of onderdeel, of (2) bestaat uit de regelmatige levering van Producten voor een bepaalde periode – van het in bezit nemen van de eerste van de Producten; 8.3.2. voor andere contracten – vanaf de datum van sluiting van het contract. 8.4. Bij herroeping van een overeenkomst op afstand wordt de overeenkomst als nietig beschouwd. 8.5. De verkoper is verplicht om alle door hem gedane betalingen, inclusief de kosten van levering van het product (behalve voor extra kosten als gevolg van de door de klant gekozen leveringsmethode anders dan de goedkoopste standaard leveringsmethode die beschikbaar is in de online winkel). De verkoper zal de betaling terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere manier van terugzenden, waar voor hem geen kosten aan verbonden zijn. Als de verkoper niet heeft aangeboden het product zelf bij de consument af te halen, mag hij wachten met de terugbetaling van de betalingen die hij van de consument heeft ontvangen totdat het product is teruggestuurd of de consument het bewijs van terugzending levert, al naar gelang welk tijdstip eerder valt. 8.6. De consument is verplicht het product onverwijld, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum waarop hij de overeenkomst heeft herroepen, aan de verkoper te retourneren of over te dragen aan een persoon die door de verkoper is gemachtigd om het op te halen, tenzij de verkoper heeft aangeboden het Product zelf af te halen. Om de deadline te halen, volstaat het om het product vóór de vervaldatum te retourneren. De consument kan het product terugsturen naar het volgende adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok. 8.7. De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het Product als gevolg van een gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het P
Nieuwsbrief